Uppskattad After work på Kullagården

Uppskattad After work på Kullagården

Kullagården hade förra veckan After work för de kommuninvånare som deltar i LSS-verksamhet. Det blev bubbel, musik, dans och en himla massa skoj. Denice Alsén som var där tyckte att det var jätteroligt.
- Tio av tio. Det var jättekul, säger hon.

Skratt, glada diskussioner och häftig musik spred sig över Kullagården förra fredagen när nästan 70 kommuninvånare med funktionsnedsättning hade After work på Kullagården. Nygifta Denice Alsén var en av många som var där och minglade med ett glas bubbel (herrgårdscider) i handen.
- Vi kom dit och pratade lite och en massa annat, vi trivdes väldigt bra. Det var jätteroligt, säger hon.

Livemusik och god mat

Det hon tyckte var roligaste var att dansa till livebandet Roger och Tommy. De såg till att det dansades både bugg och tryckare till låtar som Främling och Kung för en dag.
- Dansa med kompisarna, äta mat och träffa alla kompisar som jag träffat innan och saknat väldigt mycket, säger Denice Alsén och berättar om musiken:
- Dansbandsmusik och lite gamla klassiker. Det var jättespännande och maten var jättegod.

Kocken på Kullagården: Camilla: grillade kycklingfajitas och hamburgare på en utegrill.
- Sen var det kaffe och kaka till efterrätt. Det var riktigt najs. Det var första gången jag fick erbjudande om att gå på After Work, då tackar man inte nej, säger Denice Alsén.

Uppskattat

Julia Almén, en av de som jobbar med LSS-verksamheten i Kävlinge kommun var med och organiserade kvällen.
- Kvällen blev otroligt uppskattad. Alla var glada och många gäster kom fram till oss som anordnade kvällen och berättade hur uppskattad kvällen var, säger hon.

Kommunen hade fått statliga pengar för att motverka ensamhet och ett av initiativen var att anordna en kväll för de som bor på ett LSS-boende eller arbetar på en Daglig verksamhet.
- Det kändes som en perfekt idé att anordna en kväll med dans och god mat, och gott umgänge för personer med funktionsnedsättning efter en lång pandemi där många aktiviteter tyvärr blivit inställda, säger Julia Almén.

Det blev så lyckat att Denice Alsén gärna vill gå på After Work fler gånger.
- Det var riktigt kul jag vill gärna göra om det. Tio av tio, det var jättekul.