Nu står den klar - Välkommen på öppning av Kaptenens Park!

Nu står den klar - Välkommen på öppning av Kaptenens Park!

Cirka ett halvår efter första spadtaget står den gröna oasen Kaptenens park i centrala Kävlinge klar. Det firar vi genom att öppna Kaptenens park för allmänheten fredag 9 juni kl. 10.00.

Annsofie Thuresson, kommunstyrelsens ordförande, välkomnar till Kaptenens park tillsammans med projektchef Niclas Jensen som berättar mer om parkens olika tema, materialval, lekytor och rum. Specialinbjudna gäster är barnen från de närliggande förskolorna som får premiärleka på de väl tilltagna lekytorna.

- Kaptenens park är en liten pärla i Stationsstaden. Parkens grönska, materialvalen, boulebanan och shackborden för tankarna till en småstad vid Medelhavet. Vi hoppas nu att parken kommer att användas under alla årstider, dygnet runt. Därför har vi satsat extra på belysning, självstädande toaletter och att skapa vackra, trygga miljöer, berättar projektchef Niclas Jensen.

• Datum och tid: fredag 9 juni klockan 10.00
  • Plats: Kaptenens park, Stationsstaden, Kävlinge
  • Närvarande: Kommunstyrelsens ordförande Annsofie Thuresson, projektchef Niclas Jensen samt barn och personal från närliggande förskoleverksamheter.

Allmänheten och media är också välkomna till öppnandet av Kaptenens park. Ta en tur på promenadslingan som omringar parken, slå dig ner och njut av grönskan med din medhavda fikakorg eller utmana en vän i boule.