Z900 är redo att Dominera 2020-säsongen

Vi ser flertalet nya funktioner som integrerade körlägen vilket kombinerar tillskottet KTRC (traction control) och effektlägen, en helt ny TFT-färgdisplay med Bluetooth-koppling, LED-ljus runt om och renare utsläpp.

Z900 som konsekvent varit i toppen i detta tuffa segment kommer som tidigare i två versioner, en fulleffekt med 125hk och en A2-förberedd maskin med 95hk (70kW) som standard..

Kombinationen mellan större volym i avgaskammaren för att rymma den uppdaterade, Euro5-förberedda katalysatorn och förändringar till förkammaren och avgasröret har resulterat i ett kraftigare ljud, speciellt vid uppstart, tomgång och vid snabba gaspådrag.

Som hjärtat av Kawasakis Z-familj har Z900 varit en konsekvent storsäljare i Europa där “Naked”-segmentet vuxit varje år till att nu vara ett av de absolut största.

Z900 kommer väl förberedd till detta konkurrensutsatta segment med tillskottet av Kawasakis lovordade KTRC traction control och möjligheten att välja förarlägen och effektlägen.

Dessa förarfokuserade uppdateringar fortsätter med en 10.9cm multifunktions TFT-display som visar all nödvändig information men även går att via appen “Rideology The App” koppla till din smarttelefon.

Funktioner du kan se i din telefon när den är kopplad till Z900 är fordonsinformation så som bränslenivå, odometer, och serviceschema. Allmänna inställningar som enheter och datum kan också justeras via mobiltelefonen medan du kan på hojens display få notiser om inkommande samtal eller e-mail. Rädd för att få slut ström i dina enheter? Till Z900 finns ett USB-uttag med i tillbehörskatalogen.

För att försäkra att Z900 har optimal väghållning är årets modell nu utrustad med lovordade Dunlop Sportmax Roadsport 2, dessutom får Z900 LED-ljus runt om.

Både fulleffekt och den A2-anpassade versionen av Z900 kommer i samma färgscheman till 2020.

Metallic Graphite Gray / Metallic Spark Black
Candy Lime Green / Metallic Spark Black

Pearl Blizzard White / Metallic Spark Black

Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black

Kawasaki Märkesförsäkring fr. 3 143 kr.