Ännu bättre korsord i Gotas tidningar när Keesing tar över!

Ännu bättre korsord i Gotas tidningar när Keesing tar över!

Keesing blir ny leverantör av hjärngympa och korsord i Gota Medias tidningar. Starkare läsarrelationer och bättre prenumerationsaffär är målet.

Nu får läsarna av Gota Medias tidningar – bland annat Barometern, Smålandsposten och Ystads Allehanda – ännu mer och roligare korsord, både i print och digitalt.

Från och med maj tar Keesing över som leverantör av tankesport och korsord till Gotakoncernens titlar, och även till en helt ny sajt för korsord och spel som ska erbjudas prenumeranterna gratis.

Genom att bjuda på mer klurigheter och underhållande hjärngympa vill Gota stärka läsarrelationerna. Digitala korsords positiva effekt på läsarnas lojalitet är något som de största mediahusen i världen är medvetna om, och med sina nära 100 år i branschen är Keesing en perfekt partner på den resan.

Keesing är världens största företag inom braintainment och digitala korsord. Genom kvalitet och ständig utveckling har förlaget alltid legat i framkant. Nöjda kunder har byggt framgången både internationellt och i Sverige.

– Vi är jätteglada att Gota-koncernen väljer att byta korsordsleverantör till Keesing, och det är väldigt roligt att få vara en del av denna satsning. Lokalpress är viktigt för samtiden och det känns extra bra att få vara med och bygga läsarrelationen för ett så fint mediehus, säger Ylva Niklasson, affärschef på Keesing Sverige.

Några av Gota Medias titlar har spelat en central roll i sina lokalsamhällen i nära 200 år, och när man nu storsatsar på korsorden stärker det relationen till läsarna ytterligare. Det betyder ännu högra kvalitet på både print och e-tidning, och dessutom en starkare prenumerationsaffär digitalt.

– För många av våra läsare är de dagliga korsorden en väldigt uppskattad del av tidningen. Vi har också märkt de senaste åren att möjligheten att lösa kryssen även digitalt har blivit allt viktigare. Därför känns det spännande att tillsammans med Keesing kunna erbjuda ännu mer korsord och hjärngympa av olika slag, säger Kristina Bingström, chefredaktör för Smålandsposten och samordnare av korsord för Gota Medias titlar.

Keesing är Sveriges marknadsledande företag med tjänster och produkter inom tankesport – i form av korsord, sudoku och andra logiska utmaningar. I över sex decennier har våra produkter levererat underhållande utmaningar till svenskar i alla åldrar – från barn och nybörjare till erfarna och experter. Vårt sortiment har i dag över 60 magasinstitlar och inkluderar bland annat Kors & Tvärs, Veckokryss och Krysset. Dessa titlar ges ut av Tankesport.

Erik Dahlbergsallén 15