Braintainmentjätten Keesing fortsätter att växa i Sverige  – förvärvar samtliga Krysskungen-titlar

Braintainmentjätten Keesing fortsätter att växa i Sverige – förvärvar samtliga Krysskungen-titlar

Återigen stärker Keesing Sverige sin närvaro på den svenska marknaden genom att förvärva Paradis Medias korsordstitlar, som ges ut under namnet Krysskungen.

– Vi är jätteglada över förvärvet av Paradis Medias korsordstidningar. Paradis Media har under de senaste åren byggt upp en imponerande portfölj av korsordsprodukter och har fångat en trogen skara korsordslösare. Det är förstås superspännande att få in dessa titlar hos oss, de kompletterar vår redan starka portfölj perfekt, säger Anders Juhlin, VD Keesing Norden.

Efter de senaste årens förvärv av bland andra Aller Korsord, Bonnier Korsord och Dohi Publishings korsordstitlar är Keesing Sverige den absolut största korsordsleverantören i Norden. Nu växer man ytterligare på den svenska marknaden genom att förvärva samtliga 8 korsordstitlar med över 40 utgåvor per år från Paradis Media.

– Vi älskar korsord, språk, mental träning och det vi kallar braintainment. Vi är fast beslutna att fortsätta bidra till en positiv samhällsutveckling i Norden genom att främja mental hälsa och språkutveckling. Idag når vi användarna och kunderna med klurigheter i print, mobilen, surfplattan och datorn. Köpet av Krysskungen-titlarna är ytterligare ett bevis på vår starka framtidstro för braintainment på den nordiska marknaden.

Från Paradis Media välkomnar man förvärvet och lämnar med varm hand över sina tidningar till Keesing:

– Arbetet med att utveckla KryssKungen till det det är idag, har varit fantastiskt stimulerande, men nu är det dags för ett nytt kapitel i livet. Med sina resurser, gedigna erfarenhet och ambitionen att förvalta verksamheten men också utveckla den vidare, är det ett naturligt val att lämna över till just Keesing, säger Anders Lövgren på Paradis Media

För mer information, vänligen kontakta Anders Juhlin, vd Keesing Norden

a.juhlin@keesing.com, +46 706 29 26 62

Om Keesing Sverige

Keesing Sveriges vision är att genom braintainment, främjande av mental hälsa och språkutveckling bidra till en positiv samhällsutveckling. Vi är Sveriges främsta leverantör av braintainment – som till exempel korsord, sudoku, ordspel och sifferpyssel som håller hjärnan igång. Från kontoren i Stockholm och Köpenhamn förser våra 30 redaktörer och konstruktörer svenska korsordsälskare med de bästa klurigheterna. Under varumärket Tankesport ger vi ut ett 60-tal magasinstitlar fördelat på närmare 500 utgåvor per år. Vi förser även Sveriges ledande mediehus med korsord i print och digitalt via vår braintainmentplattform. Vår sajt Synonymer.se är Sveriges största online-lexikon med tio miljoner besök varje månad. Genom att erbjuda en omfattande lista med synonymer hjälper Synonymer.se användare och korsordslösare att berika sitt ordförråd.

Keesing Sverige är en del av Keesing Media Group, världens ledande leverantör av korsord och braintainment med över 900 medarbetare och kontor i 13 länder. www.keesing.com

Keesing är Sveriges marknadsledande företag med tjänster och produkter inom tankesport – i form av korsord, sudoku och andra logiska utmaningar. I över sex decennier har våra produkter levererat underhållande utmaningar till svenskar i alla åldrar – från barn och nybörjare till erfarna och experter. Vårt sortiment har i dag över 60 magasinstitlar och inkluderar bland annat Kors & Tvärs, Veckokryss och Krysset. Dessa titlar ges ut av Tankesport.

Erik Dahlbergsallén 15