Keesing utökar samarbetet med Lidl

Keesing utökar samarbetet med Lidl

Efter succén med Keesings korsordstidningar i  Lidls butiker utökas samarbetet.

Från årsskiftet kommer skräddarsydda 52-sidiga pysselböcker för barn i premiumkvalitet att finnas i landets Lidl-butiker.

Smart och klurig underhållning för barn är ett område som växer snabbt. Nu utökar braintainmentjätten Keesing och Lidl sitt samarbete med helt nya pysselböcker för den yngre målgruppen.

”Kul och Klurigt BARN” är hela 52 sidor roligt pyssel och hjärngympa för barn i åldrarna 3 - 9 år. Den kommer i fyra editioner med olika teman: älvor, enhörningar, djur och hav, och alla innehåller en noga utvald blandning av underhållning, utmaning och avkoppling.

Barnpysselböckerna är en fortsättning på det lyckade samarbetet med ”Kul och Klurigt” under 2021, då fem olika korsords- och sudokutidningar för vuxna skräddarsyddes för Lidls butiker.

Uppdragsproduktioner som den här, där Keesing specialproducerar en produkt med hög kvalitet direkt för kundens målgrupp, är ett växande affärsområde för korsord- och pysselleverantören Keesing. Det är därför extra roligt att Lidl väljer att vidareutveckla samarbetet, säger affärschef Ylva Niklasson på Keesing:

–Vi har en redaktion med otroligt skickliga pysselmakare och nära kontakt med Europas bästa tryckerier. Att få skapa kul och kluriga böcker för barn med meningsfullt pyssel är både väldigt roligt och känns viktigt.

”Kul och Klurigt BARN” kostar 19,90 kr och finns i alla Lidls 204 butiker så länge lagret räcker.

För mer information kontakta:

Ylva Niklasson, Affärschef Keesing

y.niklasson@keesing.se