Tankesport ger ut Stora Quiz-boken om Sverige

Tankesport ger ut Stora Quiz-boken om Sverige

Nu finns Stora QUIZ-boken Sverige Runt från norr till söder – knep och knåp för hela familjen!

Vad kan du om djur, natur och kultur? Och vad kan dina vänner?

Vad äter en varg? Vilket träd är vanligast i Sverige? Och vem står staty på Stora torget i Vimmerby? I Stora quizboken – Sverige runt blandas kunskapsfrågor om djur, natur och kultur med korsord och bildgåtor och sökord. Du får 168 sidor med bilder, knep och knåp om Sveriges alla landskap och deras rika och varierande flora och fauna.

Här finns något för alla i familjen. Att läsa och lösa är ett roligt sätt att umgås utan skärmar, eller ha skön egentid i fåtöljen. Boken är en perfekt julklapp eller en gå bort-present till en klurig vän.

Stora quizboken Sverige runt finns i bokhandeln och på tankesport.se fr o m 13 november 2023.

Rekommenderat pris: 179 kronor.

Stora quizboken är Tankesports nya bokserie där kunskap blandas med nöje, knep och knåp – flera timmars aktivitet för den vetgirige.

I serien ingår också Stora quizboken – Dansband från 70-talet till idag och Stora quizboken – Melodifestivalen från 60-talet till idag

Keesing är Sveriges marknadsledande företag med tjänster och produkter inom tankesport – i form av korsord, sudoku och andra logiska utmaningar. I över sex decennier har våra produkter levererat underhållande utmaningar till svenskar i alla åldrar – från barn och nybörjare till erfarna och experter. Vårt sortiment har i dag över 60 magasinstitlar och inkluderar bland annat Kors & Tvärs, Veckokryss och Krysset. Dessa titlar ges ut av Tankesport.

Erik Dahlbergsallén 15