Ethiris Mobile – Freedom In Your Hand

Ethiris Mobile är en app för Android som gör det möjligt att få tillgång till och övervaka sina Ethiris-anläggningar via Wi-Fi och 3G i princip var man än befinner sig. Appen öppnar upp en rad möjligheter att ytterligare hantera kameraövervakningssystemet. Med Ethiris Mobile kan man se och manuellt spela in livevideo, kontrollera PTZ-kameror samt spara och e-posta bilder från kamerorna.

Fördelar med Ethiris Mobile:

• Stöd för hundratals IP-kameramodeller via Ethiris Server
    (besök www.kentima.se för lista)
  • Flera kameravisningslayouter, från en kamera i full-screen upp till fyra kameror
  • Hantering av multipla larm
  • Stöd för flera servrar
  • Manuell inspelning
  • Användarautentisering
  • Spara och e-posta bilder från kameror
  • Styrning av PTZ-kameror

Ethiris Mobile kan ansluta till alla Ethiris-servrar (version 5.4 eller senare) med mobilvalet aktiverat och konfigurerat.
   Ethiris Mobile kan installeras på alla Androidenheter med operativsystem version 2.1 eller senare. Observera att minst en Ethiris Server krävs för full drift av Ethiris Mobile.
De licensnivåer av Ethiris Server som stödjer Ethiris Mobile är:
•    Ethiris Extended (tillval)
•    Ethiris Advanced (tillval)
•    Ethiris Premium (Standard)

Ethiris är en unik plattform för kameraövervakning utvecklad av Kentima Solutions AB. Programmet är en fristående, nätverksbaserad programvara som körs på en vanlig PC. Genom att enkelt ansluta digitala nätverkskameror och analoga kameror till systemet skapar du snabbt ett modernt och avancerat övervakningssystem.

För mer information om Ethiris och Ethiris Mobile, besök www.kentima.se eller maila info@kentima.se
Ladda ner Ethiris Mobile på Android Market

• ethiris mobile
  • ethiris video management software

Kentima AB utvecklar avancerade produkter för automations- och säkerhetsbranschen. I branscherna ställs mycket höga krav på tillförlitlighet, funktionalitet och integrationsmöjligheter vilket även ställer höga krav på oss som produktutvecklande företag. Vår höga kvalitet återspeglas i de unika, kostnadseffektiva och flexibla produkter vi utvecklar och levererar.

Vår affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja högkvalitativa produkter som har möjlighet att kommunicera mot olika system för att därefter visualisera, lagra, övervaka och behandla information och bilder. Vår försäljning sker främst via distributörer och återförsäljare.

Våra produktområden:

• HMI/SCADA system, WideQuick