Nyhet -

Maria Andersson tillsätts som Supply Chain Director i K Groups division Bygg och teknisk handel, Sverige

Maria Andersson tillsattes den 7 januari 2019 som Supply Chain Director inom K Groups Bygg och teknisk handel i Sverige, vilket inkluderar Onninen och K-rauta. Hon kommer i sin roll att ansvara för utveckling och drift av logistiklösningar. Maria kommer närmast från rollen som Supply chain Director, Saint-Gobain Sweden (Weber) och har innan dess erfarenhet från liknande roller inom Beijer, bl a som IT- and Logistics Director.

”Maria kombinerar en tung branscherfarenhet med funktionell kompetens inom logistik och distribution och kommer därför att bli en viktig kraft när vi nu ska utveckla verksamheten vidare. Jag är glad att ha Maria ombord i företaget”, säger Endre Espeseth, VD Onninen och K-rauta, K Group, divisionen inom Bygg och teknisk handel Sverige.

”Det är en spännande fas i företaget och det känns kul att få vara med på den här resan. Supply Chain stöttar nu alla våra varumärken via ett centralt team. Jag ser fram emot att utveckla och förbättra logistikorganisationen ytterligare. Vi har en viktig roll i företagets framtida utveckling”, säger Maria Andersson, Supply Chain Director.

Presskontakt Kommunikationsansvarig Kesko Sverige +46 76 8547706
Jessica Diktonius

Presskontakt Director, Communications K Group Building and technical trade +358 40 70 991 76