K-Bygg bygger nytt i Töreboda

K-Bygg bygger nytt i Töreboda

K-Bygg Töreboda flyttar till nybyggda, moderna lokaler och expanderar ytan med mer än det dubbla. Den nya butiken kommer att erbjuda allt för byggare och konsument; en modern anläggning med bra logistik för snabba leveranser och enkel lastning. K-Bygg Töreboda kommer att ha en väl tilltagen drive-in hall och butik, brett sortiment av byggvaror, virke, färg och personlig service. Butiken öppnar första kvartalet 2023 i Töreboda.

K-Bygg har haft en kraftig tillväxtresa och växer både organiskt och via förvärv. K-Bygg i Töreboda är inget undantag där man har haft en fantastisk utveckling och under de senaste åren växt ur sina lokaler.

”Vi har länge tittat på möjligheten att bygga nytt i Töreboda. Med de nya lokalerna kan vi växa, ta ännu fler marknadsandelar och bättre svara på kundernas efterfrågan. Vi ska fortsätta vara den ledande bygghandeln i Töreboda med omnejd”, säger Erik Öhlin, COO, K-Bygg.

Den nya anläggningen kommer att ha en stor, rymlig butiksyta och drive-in om 2 800 m2, stor bufferthall och rejäl tomt om 15 000 m2.

“Den nya anläggningen kommer att bli ett otroligt lyft för både medarbetare och kunder. Som kund kommer man att uppleva ett betydligt bredare sortiment. Butiksytan kommer att vara mer än dubbelt så stor och lagret likaså. Den nya anläggningen kommer även att erbjuda större visningar och sortiment av bland annat fönster, dörrar och grillar – något som kunderna har efterfrågat", säger Kay Strålin Regionchef på K-Bygg Urbans.

Anläggningen ligger i Rotkilens industriområde i Töreboda.

Den nya fastighetsägaren blir NOVAB.

Erik Öhlin

Affärsområdeschef K-Bygg / Bygg +46-70-2054343