K-Rautas kundklubb har uppgraderats till K-Rauta Plus - klubben är vad den heter: hela K-Rautas erbjudande och lite till.

K-Rauta uppgraderar sin kundklubb. Välkommen till K-Rauta Plus!

Torsdag den 27 augusti 2020 lanserar K-Rauta sin uppdaterade kundklubb: K-Rauta Plus. Det som tidigare var Sisu-klubben har nu uppdaterats och uppgraderats och blivit K-Rauta Plus. I korthet kan man säga att klubben är vad den heter: hela K-Rautas erbjudande och kunskap – och lite till.

Varför? För att Plus betyder mer – och det är vad kundklubben handlar om: mer service, mer erbjudanden, mer förmåner… mer K-Rauta, helt enkelt.

I samband med namnbytet tillför K-Rauta fler mervärden för sina medlemmar, till exempel:

• gratis sågservice, 3 raka snitt i samband med köp
  • 90 dagars öppet köp för medlemmar istället för 60 dagar för övriga kunder
  • förtur på reor

K-Rauta har många trogna kunder i sin kundklubb. Nu vill vi ge mer. Hela vårt erbjudande, all vår kunskap – och lite till! ”, säger Erik Öhlin, COO för Kesko Sverige Building där båda kedjorna K-Rauta och K-Bygg ingår.

Våra kunder kommer kunna höra om namnbytet i radio, på vykort, epost, SMS och i sociala medier – medlemskap söker man här https://www.k-rauta.se/sisu.

Namnbytet till K-Rauta Plus är ett första steg i att förnya och lyfta kundklubben.

Frågor? Kontakta Camilla Silfverberg, marknadschef K-Rauta, camilla.silfverberg@k-rauta.se

K-Rauta, K-Bygg och Onninen bildar tillsammans Kesko Sverige som ägs av det finska bolaget Kesko. Kesko i Sverige har 1400 medarbetare med en omsättning på ca 5 miljarder SEK. Kesko är en av de största detaljhandelskedjorna i norra Europa. Försäljningen till konsument och proffs sker genom ett omfattande butiksnätverk, e-handel och digitala tjänster. Läs mer: k-bygg.se, k-rauta.se, onninen.se, kesko.com.

Erik Öhlin

Affärsområdeschef K-Bygg / Bygg +46-70-2054343