Slutspurt för projektet BIOMASTER

Slutspurt för projektet BIOMASTER

Det treåriga EU-finansierade projektet BIOMASTER börjar lida mot sitt slut och deltagande partners från Storbritannien, Italien, Polen, Österrike och Sverige börjar blicka tillbaka och summera sina resultat. De framsteg och slutsatser som har gjorts under projektperioden finns nu tillgängliga i en publik slutrapport för projektet.

Ett av de största resultaten av projektet har varit möjligheten att bygga upp nätverket inom Skånes färdplan för biogas, där erfarenhetsutbytet aktörer emellan har initierat nya samarbeten och väckt nya idéer. En annan framgång i projektet är Region Skånes strategi för infrastrukturutbyggnaden i Skåne.

Den viktigaste lärdomen från projektet är vikten av ett starkt stöd från politiker och tjänstemän i den region där expansion av biogas planeras.

Läs mer om projektets resultat i slutrapporten.