Dags att föreslå årets pristagare av Skåne Solar Award och Skånes vindkraftspris 2015

Har du byggt Skånes bästa solcells- eller solvärmeanläggning? Känner du någon som arbetat med kunskapsutbyte mellan aktörer inom vindkraftsområdet?

Förslag på pristagare skickas in senast den 12 mars via länkarna nedan.

Skåne Solar Award

Skåne Solar Awardbestår av två klasser, ”Årets solfångaranläggning” och ”Årets solcellsanläggning”. Priset tilldelas den anläggning som under föregående år färdigställts i Skåne och som genom sitt koncept och sin gestaltning eller på annat sätt särskilt bidragit till att öka intresset för och produktionen av solenergi.

Läs mer och nominera >>

Skånes vindkraftpris

Vill du nominera någon som bidragit till att släppa in olika perspektiv i en strategi, ett projekt eller skapat möjlighet för tillitsfulla samtal om vindkraft? Skånes vindkraftspristilldelas en person, organisation, anläggning eller dylikt som förtjänstfullt bidragit till att öka utbytet av kunskap och erfarenhet mellan olika aktörer i Skåne.

Läs mer och nominera>>

Prisutdelning

Solar Region Skåne och Skånes vindkraftakademi delar även i år ut sina priser på Skånes största mötesplats inom energiområdet, Skånes Energiting, den 17 juni 2015 på S:t Gertrud i Malmö. Tävlingarna arrangeras i samarbete med Serviceförvaltningen Malmö stad och E.ON Värme.

Tidigare vinnare

Skåne Solar Award >>