​Hella skräddarsyr traktorbelysning till Lamborghini Trattori

​Hella skräddarsyr traktorbelysning till Lamborghini Trattori

Hella för över sina 100 år av erfarenhet från bilindustrin till jordbruksmaskiner.

Belysningslösningar har länge varit viktiga designfunktioner för bilindustrin och har även gradvis börjat bana sin väg in bland jordbruksmaskiner. Det känns därför naturligt att Hella låter sin långa erfarenhet inom bilindustrin även infatta världen av jordbruksfordon. I ett första stort samarbete har Hella uppgraderat Lamborghinis traktorer Mach VRT, Nitro och Spark med skräddarsydd LED-belysning.

Dessa LED-belysningslösningar har utvecklats för Lamborghini Trattori i samarbete med den anrika studion Italdesign Giugiaro som medvetet accentuerat det karakteristiska utseendet på traktorerna. Funktionen har dock fortfarande huvudrollen och ytterkantsbelysningen med 29 lysdioder ger trots sin kompakta design ett ljusflöde på 450 lumen. Föraren har utmärkt sikt över området omedelbart framför traktorn och kan arbeta säkrare.

– Det har blivit allt viktigare för tillverkare av jordbruksmaskiner att kunna konkurrera med utmärkande design, och kundanpassade LED-belysningslösningar är ett effektivt sätt att uppnå detta. Hella har mer än 100 års erfarenhet av originalutrustning till bilindustrin, de tar fram ljusteknik från idé till färdig produkt, vilket gör dem till en optimal partner för Lamborghini Trattori, säger Olle Henriksson, produktchef på KGK, generalagent för Hella i Sverige.

Olle Henriksson

Produktchef Affärsenhet Reservdelar 08-92 32 24