Liqui Moly utökar sin OE-verksamhet och skriver avtal med Beta

Liqui Moly utökar sin OE-verksamhet och skriver avtal med Beta

Den italienska motorcykeltillverkaren Betamotor har använder sig numera exklusivt av olja från Liqui Moly i aggregaten i sina motorcyklar.
– Oljan spelar en avgörande roll för motorns prestanda och livslängd, därför gör vi inga kompromisser. Liqui Moly står i våra ögon helt enkelt för högsta kvalitet från Tyskland, säger Lapo Bianchi, talesperson för Betamotor.

– När en tillverkare som Beta väljer våra produkter är det givetvis ett viktigt erkännande för oss, säger Carlos Travé, General Manager 2-Wheel på Liqui Moly.
I samarbetet mellan de båda företagen ingår även stöd åt Betas racingteam. Liqui Moly har många års erfarenhet inom motorsport och sponsrar för närvarande Moto2-föraren Sandro Cortese. Beta har varit en av de ledande aktörerna inom italiensk motortillverkning sedan 1970-talet, men verksamheten går så långt tillbaka som 1923.

För bara några månader sedan utökade Liqui Moly sin produktlinje för motorcyklar med ett 40-tal nya artiklar, även tillsatser. I sortimentet finns rätt olja för alla tvåhjuliga fordon, oavsett om det handlar om en Beta-Enduro för racing, en Cruiser för promenadåkning eller en Roller.
– Ingen annan tillverkare erbjuder ett så brett utbud av oljor och tillsatser för just motorcyklar. Samarbetet med Beta innebär ytterligare ett lyft för denna satsning, säger Carlos Travé

I Sverige distribueras Liqui Moly av KG Knutsson och kan köpas hos bland annat Autoexperten.

Jonas Westerlind

Produktchef Olja & kemi 08-92 30 00