Ordning och reda, både för verkstaden och plånboken

Lådor tar mindre plats än hängförvaring
Genom att ha verktygen organiserade i lådor spar verkstaden utrymme. Det blir lättare och går snabbare att hitta rätt verktyg och det blir mer ordning i verkstaden. Kamasa Tools paketlösning; ett färdigfyllt verktygsskåp med verktyg uppdelade i egna fack är en bra affär. Priset för ett paket är ungefär 45 procent lägre än att köpa ett tomt skåp och varje verktyg var för sig.

Det gäller att tänka efter; före!
Att ta fram en ny verktygsvagn kräver noggrant tankearbete och nära samarbete mellan kravställare och konstruktörer. Den ska vara stabilt byggd i kraftfull plåt för att den ska tåla mycket och leva länge. Lådorna ska vara lätta att dra ut trots tung belastning. Dessutom måste vagnen vara tippsäker; det får bara gå att dra ut en låda i taget. Hjulens material och konstruktion är också viktig; de ska orka bära verktygsvagnen även om den som välfylld väger upp mot 1 ton. De måste rulla lätt när vagnen behöver flyttas och tåla att köras över kablar och gupp. På ojämna verkstadsgolv är det viktigt att två av hjulen går att bromsa, så att vagnen alltid kan stå still.

323 verktyg på 1 kvadratmeter
Den verktygsvagn som säljs mest av alla Kamasa Tools varianter är en kombination av ett bottenskåp med sju lådor och ett överskåp med fem. Staplat på höjden ger det mekanikern ett effektivt utrymme för drygt 300 verktyg och flera tomma lådor för egna verktyg, som till exempel testinstrument och oljekanna.

Störst, bäst och vackrast
Känns 300 verktyg för lite? Kronan på verket är en gedigen 16 lådors verktygsvagn med inbyggd arbetsbänk och plats för drygt 400 verktyg i kombination med fyra tomma lådor.