​Tryggt och praktiskt med mobilen i bilen

​Tryggt och praktiskt med mobilen i bilen

Nu breddar KGK sitt sortiment med det svenska varumärket Unisynk som gör mobiltillbehör till bilen och båten. De första produkterna som lanseras är en smartphonehållare och extra effektiva kablar och laddare.

– Med Unisynk smartphonehållare kan du hålla händerna på ratten och fokus på vägen, säger Hans Björklund, produktchef på KGK.

Smartphonehållaren kommer i två utföranden, en som fäster på instrumentbrädan och en som fäster på vindrutan. Föraren kan på så sätt ha uppsyn över sin telefon utan att den skymmer sikten eller blockerar ventilationen. Det finns en rad inställnings- och placeringsmöjligheter vilket gör hållaren kompatibel med i stort sett alla bilar och båtar. Den lämnar inga märken efter sig och passar alla smartphones i storlekar från 104 mm till 168 mm.

I sortimentet finns även laddkablar som är optimerade för att ladda telefonen vid kortare bilturer. Det finns modeller både för iPhone och Androidtelefoner med microUSB.

– Urladdad mobil är ett tidstypiskt problem, speciellt för de som har bilen som arbetsplats. Den här kabeln matar ström upp till 15 % snabbare än standardsladdar. Vi erbjuder även bil- och hemmaladdare med egenutvecklade kretskort som förkortar laddtiden ytterligare, säger Hans Björklund.

KGK:s nya sortiment av mobiltillbehör finns nu i butik hos bland annat Autoexperten.

Korta fakta om Unisynk smartphonehållare:

• Designad, utvecklad och tillverkad i Sverige
  • Lätt att fästa och den skonsamma tejpen lämnar inga märken efter sig
  • Passar alla bilar och smartphones av standardstorlek (104-168 mm)
  • Tillverkad av hållbar kvalitetsplast som tål både höga och låga temperaturer
  • Går att låsa i valfri ställning och vinkel
  • Kan justeras i åtta olika höjdsteg

Marie Blomberg

Affärsenhetskoordinator Affärsenhet Tillbehör 072-5173227