Carsmart gör det enklare för Granitor Electro att hantera sin stora fordonsflotta.

Granitor Electro väljer Carsmart för att hantera sin stora fordonsflotta

Att ha en stor fordonsflotta innebär mycket administration. Det vet Granitor Electro med över 1600 fordon i sin flotta. Som kund hos Carsmart blir det nu enklare för Granitor Electro att hantera sin stora fordonsflotta.

Med en ständigt växande fordonsflotta insåg, el- och teknikföretaget, Granitor Electro att de behöver ett automatiserat system som kan hjälpa till att hantera alla fordon. De sökte efter alternativ på marknaden och hittade en bra lösning hos Carsmart. Carsmart är ett helägt dotterbolag till KG Knutsson AB.

Färre fakturor och automatiska kallelser

Administrationen kring en bil är omfattande, vilket innebär många fakturor från flera olika leverantörer. Med Carsmart kommer antalet fordonsfakturor för Granitor Electro att minska med 95 %.

Förutom färre fakturor underlättar Carsmart hanteringen av bilen med många automatiska funktioner. Besiktningskallelser skickas ut i god tid och eventuella körförbud efter besiktningen visas i systemet.

Statistik för uppföljning

Via statistik som sammanställs i Carsmart går det till exempel att skapa en kostnadsuppföljning per bil och ta fram utförlig information om fordonsparkens utsläpp och miljöpåverkan.

- Nu när vi blivit kund hos Carsmart har vi ett systemstöd med full kontroll på alla våra fordon. Vi får bland annat en fullständig översikt över våra fordonsutsläpp, vilka vi aktivt strävar efter att minska i enlighet med vår miljöpolicy. Det känns jättebra att vi blivit kund hos Carsmart, säger Jenny Lindmark, Verksamhetschef fordon på Granitor Electro.

Kalkylverktyg för tjänstebil och elektroniska körjournaler

Att välja en ny tjänstebil innebär mycket att räkna fram som exempelvis förmånsvärden och löneavdrag. Carsmart har därför fått i uppdrag av Granitor Electro att bygga ett skräddarsytt kalkylverktyg. Med verktyget kan de anställda räkna ut den totala kostnaden för en bil och se sina egna kostnader för vald bil innan beställning.

Granitor Electro får också tillgång till elektroniska körjournaler. Det blir enkelt att separera kostnader som ska tillfalla föraren privat och kostnader som är företagsspecifika. - Det är roligt att skapa så stor nytta med vårt system och förenkla vardagen för våra kunder och samtidigt frigöra tid för dem att lägga på annat, säger Charlotte Reuszner, Key Account Manager på Carsmart.

Vid frågor kontakta:

Charlotte Reuszner
Key Account Manager, Carsmart
charlotte.reuszner@kgk.se

Vi ger våra leverantörer vårt distributionsnät medan våra kunder får de bästa varumärkena, allt inpackat i vår produktkunskap och precisa distribution.

Vårt sortiment är bredast i branschen och på vår e-handelsplats autokatalogen.se hittar våra partners mer än en halv miljon artiklar.