WhisperPowers Genverter Scalino-generator.

​KG Knutsson AB blir exklusiv partner för WhisperPower i Sverige

Nederländska WhisperPower tillverkar innovativa strömförsörjningslösningar för båtar, fartyg och arbetsfordon.

Från och med 2019 tar KGK över distribution och marknadsföring för WhisperPower på den svenska marknaden.

”WhisperPower har några av branschens smartaste lösningar för mobil kraftförsörjning, och kanske marknadens tystaste generatorer,” säger Johan Bengs, produktchef på KGK. ”I och med deras globala samarbete med vår partner Webasto är det naturligt att de blir en del av vår produktportfölj. Vi är mycket stolta över att kunna erbjuda WhisperPowers produkter och kommer att presentera dem närmare på Båtmässan i Göteborg och Allt för sjön på stockholmsmässan.”

I WhisperPowers utbud ingår förutom generatorer även lithiumbatterier, elverk, invertrar, och solskraftsförsörjning.

”Nuförtiden, när de stora båtarna ofta fungerar som sommarstugor, är det av största vikt att säker och stabil tillgång till 230V finns ombord. WhisperPower har alla produkter som krävs för det.Men som stormen Alfrida just demonstrerade behövs det mobila lösningar även för industrier och fastigheter.”

KGK:s närvaro på alla marknader inom automotive och marin förser WhisperPower med ett unikt distributionsnät.

”Även den moderne hantverkaren har ett stort behov av tillgång till 230V för svetsarbeten, induktionsvärmning och andra avancerade arbeten. Med WhisperPowers näst intill kompletta produktprogram inom strömförsörjning, laddning och lagring kommer vi tillsammans att generera stora affärsmöjligheter,” avslutar Johan Bengs.