Webasto gasolfri camping - för mer komfort i husbilen

Webasto gasolfri camping - för mer komfort i husbilen

Gasolfri camping från Webasto. Driv din husbils uppvärmning, varmvattenberedare och spis på diesel och få din elförsörjning t.ex. via en etanoldriven bränslecell.

Uppvärmning
Det finns inget som slår ett kraftfullt värmesystem som ger snabb och behaglig värme i en husbil under perioder då det är kyligt och kallt. Webasto värmesystem för husbilar löser detta problem. Dessutom är det enkelt att använda och har en genomtänkt temperaturregleringsfunktion. Man får ett perfekt inomhusklimat vare sig man väljer att förstärka sitt befintliga värmesystem eller använda det som en fristående uppvärmningslösning. Webastos värmelösningar för husbilar drivs av diesel, vilket gör semestern allt mer bekväm eftersom bränslet som används redan finns i tanken.

I vår rekommendationsmatris ovan kan du se vilka värmare som är lämpliga för vilken husbilstyp, beroende på storlek och uppvärmningsbehov.

- Luft- och vattenvärmare i kombination via Dual Top
- Luftvärmare med tre olika effekter via Air Top
- Vattenvärmare för direkt eller indirekt värme via värmeväxlare, med Themo Top C eller Thermo 90.

Matlagning
Det kan låta konstigt, men det går faktiskt att använda fordonets diesel från bränsletanken för att laga mat i husbilen. Webasto Diesel Cooker X100 är en smidig dieseldriven spis som använder sig av fordonets bränsle och designad för att passa campingfordon. Webasto Diesel Cooker X100 är ett perfekt val för dem som t ex. väljer att semestra bortom civilisationen. Fördelen att använda diesel som energikälla, förutom att man alltid har tillgång till bränsle från fordonets tank, är att diesel har ett högt energiinnehåll.

Elförsörjning
Den nya smarta bränslecellen (SFC) är en verklig revolution. Alla som tycker om att vara ute i det fria känner till fördelarna med pålitlig elförsörjning överallt, oavsett årstid och väderlek. Allt detta måste vara högst tillförlitligt, underhållsfritt och tyst.
Olikt konventionella elgeneratorer är EFOY helt tyst och enkel att använda.
EFOY finns i fyra modeller med effekter på 900, 1 200, 1 600 eller 2 200 Wh/dygn.
Det ger bränslecellen tillräckligt med el för att uppfylla alla dessa behov!

Gå in på www.webasto-husbil.se för mer information och datablad samt att hitta din närmaste Webasto återförsäljare.

Om KG Knutsson AB: KGK är generalagent för världsledande tillverkare av tekniskt högkvalitativa produkter inom fordons- och marinsektorn. KGK är ett familjeföretag med 60 år i branschen. KGK har 800 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Den fakturerade försäljningen är tre miljarder kronor. KGK är marknadsledande i Norden och representerar över 100 varumärken, bland andra Hella, ZF, DEFA, Dräger, NGK, Siemens VDO, Webasto, Thule, Kamasa Tools och Suzuki. Mer information om KGK:s produkter finns på hemsidan; www.kgk.se och återförsäljare för samtliga varumärken kan sökas på www.autokatalogen.se

About Webasto:
Webasto Group based in Stockdorf near Munich has been a family-run business ever since the company was founded in 1901. The group has more than at 50 international locations (thereof more than 30 production plants). It is specialized in the Convertible, Roof & Body (CRB) and Global Comfort Solutions (GCS) business divisions. Webasto is one of the top 100 automotive suppliers worldwide. The group has generated sales of more than 2 billion Euros with more than 8.500 employees for 2010. The company's core competencies include development, production and sales of convertible, roof and body systems as well as heating, cooling and ventilation systems for passenger cars and commercial vehicles.