Anders Milton till KIBI:s styrelse

Vi välkomnar Anders Milton, disputerad läkare, regeringsutredare och högprofilerad samhällsdebattör till KIBI:s styrelse.

- Anders har en gedigen kompetens och erfarenhet från vårdsektorn. Hans driv, engagemang och outsinliga nyfikenhet kommer att bidra till att vi på KIBI fortsätter att utveckla våra lösningar för att möta morgondagens vård, kommenterar Robert Cygnaeus, vd KIBI.

- Jag är väldigt glad och stolt över att få förtroendet att arbeta med KIBI. Primär-, öppen- och slutenvården genomgår precis som övriga samhället enorma förändringar i digitaliseringens kölvatten. Nya processer, nya vårdbehov och nya möjligheter leder till att sjukhus, vårdcentraler och övriga organisationer nu kan bli än mer effektiva i arbetet med att erbjuda den bästa vården till medborgarna. KIBI:s lösningar och produkter inom medicinsk dokumentation och diagnostik bidrar till just detta och min förhoppning är att jag med min expertis och nätverk kan aktivt hjälpa KIBI att vara med och påverka arbetet för en bättre vård i hela Norden, säger Anders Milton.

Kort om Anders Milton
Disputerad Läkare, ordförande och sedan VD för Sveriges Läkarförbund. Ordförande för World Medical Association, SACO, Folk och Försvar och Svenska Röda Korset.

Utredare för regeringen av den svenska hiv- och aidspolitiken, den svenska psykiatrin, organdonation och transplantation samt hur man minskar antalet oönskade graviditeter.

Ledamot av 2004 års tsunamikommission.

Styrelseordförande eller ledamot i ett antal stiftelser och bolag.

Om KIBI
KIBI utvecklar tjänster och produkter för medicinsk dokumentation och diagnostik till mer än 100 nordiska sjukhus och vårdcentraler av alla storlekar inom primärvården, öppenvården och slutenvården.

Vår KIBI Clinical Suite är en helhetslösning som samlar information från olika vårdinformationskällor och integrerar dessa med t ex patientjournalen. Exempel på vårdinformation är remisser, dokument, bild och video, DICOM-material, samt EKG. KIBI grundades 1997 och verksamheten bedrivs i Sverige, Danmark och Finland. Huvudkontoret är placerat i Stockholm och antal medarbetare uppgår till ca. 30 personer.

Terese Hedin, Marketing & Communications Director
e-post: terese.hedin@kibi.se