Elegant och färgstarkt när Atelier Rouge presenterar årets limiterade sommarkollektion inspirerad av franska rivieran!

När Atelier Rouge lanserar sin limiterade sommarkollektion, The Riviera Collection, gör sommaren entré på riktigt. The Riviera Collection är inspirerad av semestern på franska rivieran – där livet präglas av, å ena sidan sol och bad, å andra sidan lyxiga middagar och cocktails. Atelier Rouge har tagit vara på den franska andan och levererar fem stilsäkra nyanser för somrig manikyr i oändliga kombinationer, oavsett tillfälle!

I årets sommarkollektion, The Riviera Collection, blandas färgstarka nyanser av gult, rosa, blått och grönt. Vidare har lacken en varierande finish – från till högglansigt till skimrigt. Så låt dig inspireras och skapa en stilsäker manikyr och matcha till sommargarderoben.

Samtliga nagellack i kollektionen kommer förpackade i en specialdesignad flaska med rosa kork som särskiljer sig från varumärkets annars karaktäristiska cremevita kork. Lacken består till 80% av ingredienser med naturligt ursprung och har en vegansk formula. Alla förpackningar är nedbrytningsbara. De högglansiga lacken är mycket snabbtorkande och en generös appliceringsteknik i två lager rekommenderas.

Atelier Rouge’s limiterade sommarkollektion, The Riviera Collection, består av fem nagellack; Nice, Antibes, Riviera, Cannes och Saint Tropez.

Pris: 99 sek, 8 ml.

Nya nagelverktyg för en effektfull design
I samband med den limiterade kollektionen lanseras också ett kit med nagelverktyg till det ordinarie sortimentet. Nail Art Tool Kit innehåller två penslar; Nail Art Flat Brush och Nail Art Rounded Brush, som gör det enkelt att skapa effektfull och mångsidig nageldesign.

Pris: 199 sek

Atelier Rouge The Riviera Collectionoch Nail Art Tool Kit lanseras vecka 23 och säljs exklusivt på KICKS, online och i butik.

För vidare information om produkter, pressprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Head of PR & information
maria.kempe@kicks.se