KICKS i stolt partnerskap med Stockholm Pride

KICKS i stolt partnerskap med Stockholm Pride

KICKS är stolta över att meddela att de i år går in i partnerskap med Stockholm Pride, Nordens största Pridefestival. Att verka för mångfald, inkludering och normbrytande ideal är viktigt för KICKS. Genom sitt partnerskap med Stockholm Pride vill KICKS vara med att stötta deras viktiga arbete för en mer jämlik värld där alla känner sig sedda, hörda och respekterade oberoende sexuell läggning och/eller könsidentitet.

Mångfald, inkludering och normbrytande ideal är en viktig del i KICKS hållbarhetsarbete. En del är att man aktivt arbetar för en inkluderade företagskultur där alla medarbetarna ska känna sig trygga. En annan del är att KICKS vill visa att skönhet är så mycket mer än yta och förlegade ideal, att det i stället handlar om att vara sitt sanna jag och våga visa det för världen. Genom sitt partnerskap med Stockholm Pride är KICKS stolta över att få vara med att sprida deras glädjefyllda och färgglada manifestation av kärlek för mänskliga rättigheter och allas rätt att älska och vara den de vill.

Utöver sitt samarbete med Stockholm Pride har KICKS även i år ett partnerskap med Helsinki Pride och Oslo Pride.

Vi är mycket stolta och glada över att vara partner för Pride i de huvudstäder där KICKS är verksamma och stödja deras arbete. På KICKS firar vi Pride för att alla människors lika värde och rättigheter är en självklarhet. Vi står bakom deras värderingar och den stolthet som Pride innebär. Det ligger även helt i linje med vår varumärkesplattform More of You som tar avstamp i inkludering ”, säger Helena Bukowski, Head of Marketing & Agency på KICKS Group.

Stockholm Pride äger rum under perioden 31/7 – 6 /8. KICKS är silverpartner och som en del i partnerskapet kommer man även att delta i den årliga paraden, här kommer man även att ha en makeupstation med touch-up vid paradstarten. KICKS kommer även ha en eventyta i Pride Park, där KICKS skönhetsexperter finns på plats för att dela allt ifrån sina bästa skönhetstips till färgsprakande makeup. Partnerskapet kommer även att vara synligt i KICKS butiker, där man bland annat kommer att erbjuda festivalmakeup i sin meny för skönhetsbehandlingar.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70

KICKS är Nordens ledande skönhetskedja och erbjuder ett helhetskoncept inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Med välutbildade skönhetsexperter i 230 butiker i Sverige, Norge och Finland och en omnikanalslösning, där fysisk butik och e-handel är integrerat, erbjuder KICKS personliga och inspirerande skönhetstjänster och runt 30 000 produkter från 300 varumärken.