Reklamens kraft

Verkligt bra reklam berör och kommer nära dig och mig som individer. Alldeles oavsett vart du befinner dig. På jobbet, hemma – det är bara geografi. Bra reklam berör och gör skillnad. Företagen, (läs en person på ett företag), som har insikten och modet att sticka ut, att göra det oförväntade, att ta risker är också de som är har en stark tillväxt, både framgång som medarbetare och framgång för företaget. Men reklam skapas av människor, som har förmågan att lyssna till andra människor, de som hör det som sägs mellan raderna, de som har tryggheten att låta det vara tyst en minut, utan att ångesten över tystnaden blir för påtaglig. De som ser människan på andra sidan bordet, inte kontot... Om man väljer att klistra på en yta och påstå att den är sann – sanningen kommer alltid ifatt oss oavsett om vi är företag eller människor. Allt hänger ihop. Människor som i sig själv har ett start personligt och professionellt varumärke skapar företag som är starka varumärken oavsett om du är kreatör på en reklambyrå eller om du är medarbetare på ett företag. Allt hänger ihop. Kikki Högberg. Varumärkesstrateg, kikki@futureminds.nu