Nyhet -

La Fleur Fatale's "Astral Girl" i ny surf-film / La Fleur Fatale's "Astral Girl" in surf movie

Linköpingsbandet La Fleur Fatale har nått över 200 miljoner människor i olika synkar, dvs reklamfilm, tv-serier mm., nu senast i den aktuella surf-filmen REWARDED gjord av den mycket framgångsrika surfaren Andre Paskowski. Filmen handlar om flerfaldige freestyle mästaren Gollito Estredo's förflutna. Det är inte första gången Andre vänder sig till Killer Cobra Records och La Fleur Fatale för musik till sina filmer. Tidigare produktioner innefattar band som t.ex. Band Of Horses. La Fleur Fatale spelar just nu in en låt skriven av Duncan Faure (Bay City Rollers) som de träffade under inspelningen av dokumentären The Second Wave som har premiär nästa år. Bildmaterial från den kan ni se här.

Astral Girl på Spotify.

Swedish indie band La Fleur Fatale have so far reached over 200 million people in syncs like in commercials and tv-series, and now they're yet again heard in a surf movie, Andre Paskowski's REWARDED. The movie showcases for the first time 5x PWA Freestyle Champion Gollito Estredo's past. It's not the first time that Andre turns to Killer Cobra Records and La Fleur Fatale for soundtrack, earlier productions from him includes music from bands such as Band Of Horses. La Fleur Fatale is right now recording a song written by Duncan Faure (Bay City Rollers) who they met during the shoot of The Second Wave documentary that will premiere next year. You can see some clips from it in this video.

Astral Girl on Spotify.

• Bio, film, foto