Kingspan Insulation: Garanterad kvalitet

Kvalitet, miljö och säkerhet står högt i kurs hos Kingspan Insulation. Våra fabriker i holländska Tiel och Winterswijk är därför certifierade enligt ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (miljö) och OHSAS 18001 (arbetsmiljö). Fabriker, kontor och arbetssätt kontrolleras regelbundet av externa revisorer. Något som säkerställer både kvalité och ordning och reda.

Mervärde

Kingspan Insulation levererar inte enbart högeffektivt isoleringsmaterial. Vi har mer att erbjuda. Att våra fabriker är ISO 14001 certifierade innebär tillexempel att det är lättare att tillgodräkna sig höga poäng vid BREEAM och LEED certifiering av byggprojekt. Vid bedömning enligt både Breeam och Lead kan man tilldelas poäng för material som har ett dokumenterat hållbart ursprung. ISO 14001 är ett sätt att påvisa detta.

ISO 9001

ISO 9001-standarden ställer krav på ett företags kvalitetsledningssystem. Ett viktigt delkrav är kundtillfredsställelse. I kundtillfredställse ingår dels de krav och förväntningar kunden har, dels de rättsliga krav som ställs på produkten. Vår ISO 9001-certifiering visar att Kingspan Insulation uppfyller de krav på ett kvalitetsledninsgsystem som ställs enligt standarden.

ISO 14001

ISO 14001 utgör en standard för miljöledning och har utvecklats av den internationella standardiseringsorganisationen. Med ett miljöledningssystem enligt ISO 1400 kan miljörisker kontrolleras, följas upp och reduceras. Miljöriskanalysen är den viktigaste komponenten i detta system. Vår ISO 14001-certifiering visar att Kingspan Insulation följer en miljöplan för att kontrollera och reducera miljöriskerna.

OHSAS 18001

OHSAS 18001 är en internationell standard för arbetsmiljö och denna standard beskriver vilka krav som ska vara uppfyllda i ett bra ledningssystem för arbetsmiljö. Upplägget liknar ISO 9001 och ISO 18001. Av vår OHSAS 18001-certifiering framgår att Kingspan Insulation har en effektivt kontroll över arbetsmiljörisker och resurser för att fortsätta förbättra arbetsmiljön.

Om Kingspan Insulation

Kingspan Insulation tillverkar styva isolerskivor av PIR, fenolskum och vakuum  för användning i bostäder, kommersiella fastigheter, lager och industrin (vakuum räknas inte som  styv isolering). Produkterna marknadsförs i Europa under  varumärkena OPTIM-R®, Kooltherm®, Therma™, iSoEasy™ och Selthaan®. Vid användning av produkter från Kingspan Insulation garanteras  hela kedjan - från arkitekt till slutanvändare - en hållbar och brandsäker isolering med väldigt goda egenskaper. Kingspan Insulation är en del av Kingspan Group plc, som ursprungligen kommer från Irland.

www.kingspaninsulation.se

Magnus Wallin

Presskontakt Nordenchef Kingspan Insulation Kingspan Insulation +46 (0) 8 410 92 110