Äskettäin fuusioituneet IWMAC ja Egain ostavat Web Port -palvelun kehittäneen Moldeon

10. toukokuuta 2021: Uusi yhtymä laajenee edelleen ostamalla ruotsalaisyritys Moldeon. ”Moldeo on loistava yritys, jonka toiminnan perusajatuksensa on, että PropTech-osaamisen pitäisi olla joustavaa, innovatiivista ja avointa. Tämä on hyvin linjassa tavoitteemme kanssa, joka on luoda Euroopan johtava PropTech-ohjelmistoalusta.", kertoo Trond-Øystein Bjørnnes, Groupin CEO.

Kuukausi norjalaisen energiahallintayhtiön, Cebycin, hankinnan jälkeen, uusi yhtymä julkaisee nyt ruotsalaisen Moldeon yrityskaupan. Tämä on seuraava edistysaskel matkalla Euroopan johtavaksi rakennusten digitaalisen ohjelmistoalustan tarjoajaksi. Yhtiön visiona on taistella ilmastonmuutosta vastaan mahdollistamalla rakennusten tehokkaamman seurannan, valvonnan ja optimoinnin kaikilla sektoreilla: vähittäiskaupassa, teollisuudessa, liiketaloudessa ja asumisessa.

Moldeo on alusta alkaen vuodesta 2009 lähtien kehittänyt joustavaa, skaalautuvaa ja avointa HMI-/ SCADA-järjestelmäänsä nimeltä Web Port. ”Meidän markkinatuntemuksemme ja uuden yhtymän kunnianhimoinen suunnitelma ovat yhdistelmä, joka tarjoaa hienoja mahdollisuuksia ja myös parempia ratkaisuja kaikille asiakkaillemme. Olen ylpeä siitä, mitä olemme tähän mennessä saavuttaneet Web Portin lanseerauksen jälkeen, ja jatkamme innolla avoimen ja entistä joustavamman ratkaisun toimittamista markkinoille.", sanoo Joakin Nilén, Moldeon CEO.

Euroopan hiilidioksidipäästöistä 40 % on peräisin rakennuksista — pääasiassa niiden lämmittämisestä ja jäähdyttämisestä — ja 75 prosenttia kaikista rakennuksista on energiatehottomia. Ennusteiden mukaan jopa 95 prosenttia nykyisestä rakennuskannasta on edelleen käytössä 50 vuoden kuluttua, joten tämän alan energiankulutuksen optimoinnilla on keskeinen rooli EU:n tavoitteessa vähentää kasvihuonepäästöjä 55 prosentilla vuoteen 2030 mennessä. Uudelle yhtymälle tämä haaste on huikea mahdollisuus.

Kehitämme alustaa, joka antaa yrityksille mahdollisuuden käyttää vapaammin valitsemaansa teknologiaa. Ratkaisujen tarjoajat ovat jo integroitumassa keskenään. Siksi mekin haluamme olla avoimia eri sektoreiden väliselle yhteistyölle sen sijaan, että sitoisimme asiakkaat vain yhteen ratkaisuun. Web Port sopii erinomaisesti tuotestrategiaamme”, sanoo Jon Åkerström, Groupin CPO.

Yhteyttä:

• Trond-Øystein Bjørnnes, CEO (+47 982 03 840 / trond.oystein.bjornnes@iwmac.no)
  • Kent Zehetner, Chair of Board (+47 918 13 762 / kent@pivotinvest.com)
  • Joacim Hindersson, Head of Business, Egain Finland, (+358 13 385 9576 / joacim.hindersson@egain.io)

Tietoja yhtymästä

Uusi yhtiö on johtava ohjelmistopalveluyhtiö, jonka visiona on vaikuttaa merkittävästi ilmastonmuutoksen torjuntaan siten, että se tarjoaa markkinoille älykkäintä ja kustannustehokkainta PropTech-alustaa. Pohjois-Euroopassa noin 33 000 liike-, teollisuus- ja asuinrakennusta sekä julkista rakennusta ja 3000 ruokakauppaa käyttää jo päivittäin joko IWMAC-, Egain-, Cebyc- tai Moldeo-ratkaisua erilaisiin energian hallintatasoihin, tehokkuuteen ja raportointiin. Vuonna 2020 neljän yrityksen yhteenlaskettu liikevaihto ylitti 19 miljoonaa euroa. Moldeon yrityskaupan jälkeen yhtiöllä on toimistoja seitsemässä maassa ja työntekijöitä yhteensä 135. Tämä innovatiivinen liitäntäratkaisu ohjaa, valvoo ja optimoi sekä energian käyttöä että tehostaa yritysten toimintaa, ja sen avulla Euroopan nykyisestä rakennuskannasta on nyt tulossa osa tulevaisuuden ratkaisua.

Tietoja Moldeosta

Moldeo on innovatiivinen ohjelmistotoimittaja, jonka toimialana on valvontajärjestelmien visualisointi pääasiassa talotekniikan osa-alueella. Heidän lippulaivatuotteensa, Web Port, skaalautuu HMI:ista SCADA:an, ja sen ominaisuuksien laaja kirjo tukee helppokäyttöisyyttä ja joustavuutta. Moldeon liikekumppaniverkosto kattaa suurimman osan Ruotsia, ja sen välityksellä on toimittu 4000 asennusta. Web Port -ratkaisu vaihtelee yksittäisestä järjestelemästä tuhansiin järjestelmään kytkettyihin säätimiin. Web Port on avoin sekä tuetuille ohjausjärjestelmille että tietojen saatavuudelle. Moldeo perustettin vuonna 2009, ja Web Port -tuote viettää parhaillaan 10-vuotisjuhlaansa.www.webport.se