Karl Gerhard underhåller på Södran

Städrea - nu kan du fynda!

Hej läsande vänner!

Vi ska byta ventilation här på kontoret. Det ska ta två månader innan allt är klart och innan företaget som ska utföra detta stora arbete kommer så behöver vi städa, plocka undan, röja, slänga - och sälja ut en del av vårt plocklager som tar avsevärd plats.

Några exempel:

Här står tre lådor med den härliga boken Södran. En folkets teater där revyerna höll hus som vi behöver bli av med. "Alla" var där och underhöll Malmöborna! I Bengt Liljenbergs välskrivna krönika över vad som tilldragit sig på denna scen – under de knappa två decennier som teatern drevs i privat regi och med sina program blev ett tillhåll för många glada skratt – får vi möta en rad folkkära artister och läsa om hur skådespelen mottogs. Bokens rikliga bildmaterial får dessutom ett och annat att väckas till liv från detta förhållandevis korta men ändå inte oviktiga kapitel i den folkliga underhållningens historia i Sverige.

20 spänn! Du har råd! Boken om Södran

Några blandade lådor av den gudabenådade berättaren Michael Segerström finns det också. Vi kör ett fantastiskt paketpris! Alla fem böckerna för 150 bagis! Titlarna är: Berättelser från Köpingen, Trelleholla - ondare än ont, Till Arre från pappa, Berättelser från Läget och Innan liket kallnar.
Ta mig till Segerströmpaketet

Allra sist! En annan lika god berättare - Toni Rhodin - skrev tre romaner i cirkusmiljö. Rex Mundivalsen, Stickspår och Chica Boom får du nu i paketpris för en hundring! Är det klokt?
Ta mig till Munditrilogin!

Hoppas något ska fånga ditt intresse. Var inte rädd för att skicka vidare detta mail till vänner och bekanta. Böcker ska läsas och inte ligga i lådor på kontoret! Habent sua fata libelli -Böcker har sina öden!

Många hälsningar
eder Jeanette Rosengren