På Caravan Show gjordes affärer för över 37 miljoner kronor

Den stora husbil- och husvagnsmässan Caravan Show arrangerades 9-12 oktober efter en minst sagt stormig vecka på finansmarknaden. Mässan blev trots detta en positiv och intensiv handelsplats som överträffade fjolårets siffror i antalet besökare och med en försäljning som gick över all förväntan.

Drygt 7000 personer besökte nya Kistamässan och Caravan Show. Totalt såldes under mässans fyra dagar ca 80 fordon till ett snittpris på drygt 460 000 kr. Köplusten av förstklassiga husbilar och husvagnar var stor och många fordon fick nya ägare under mässdagarna. Den största affären på mässan var en husbil som såldes för 1,3 miljoner kronor.

- Årets mässa bekräftar att en husbil och husvagnsmässa i Stockholm /Mälardalen är efterlängtad. Jag är övertygad om att mässan kan utvecklas och växa med tiden trots den stora oro som råder kring lågkonjunkturen. Den framgångsrika försäljningen under Caravan-dagarna ger positiva indikationer för framtiden, säger Karin Andersson, projektledare.

Intresset från branschen var stort redan från projektstarten och utställare kom från hela Sverige fanns på plats och träffade nya kunder på Caravan Show. På mässan visades 69 husbilar och 63 husvagnar, villavagnar av 40 olika märken på en yta av 6000 kvm.

- Vi i projektteamet har redan satt igång med planeringen inför 2009 års mässa som går av stapeln den 24-27 september 2009, avslutar Karin Andersson.

För vidare information vänligen besök www.caravanshow.se eller kontakta projektteamet för vidare information;

Karin Andersson
karin.andersson@kistamassan.com
Tfn: 08-506 650 58

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

>> Ladda ner pressmeddelandet här

>> Läs tidigare pressmeddelanden

>> Besök gärna www.caravanshow.se

Kistamässan - Sveriges mest centrala mäss- och eventanläggning - är strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de nybyggda lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg, tunnelbana och flygbussar gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlandaoch Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella kontakter.

• Motorer, bilar, motorcyklar