Gävleföretaget Svenska Aerogel blev Cleantech Company of the Year 2010

Gävleföretaget Svenska Aerogel blev Cleantech Company of the Year 2010 vid Stockholm Cleantech Venture Day.

Svenska Aerogel AB i Gävle har utvecklat ett aerogelmaterial som har stor potential bland annat inom byggindustrin. Svenska Aerogel tog emot priset vid en ceremoni på Nationalmuseum på tordagskvällen.

– Det var en fantastisk avslutning på dagen att vinna priset "Clean Tech Company of the year 2010" i konkurrens med andra framstående Clean Tech företag. Vi är själva övertygade om styrkan i vår innovation samt kraften i vår affärsmodell. Utmärkelsen vi fått av Sting som är en mycket professionell organisation är den perfekta bekräftelsen för oss, säger Anders Lundström, vd för Svenska Aerogel AB.

Juryns motivering: “The winner is a company with a very scalable business model and a clear path to the a huge market. The benefits are obvious both for the customer and for the environment. The company has also shown the ability to express this live.”

För mer information kontakta:

Anders Lundström, vd Svenska Aerogel AB, 0706 56 80 42,
anders.lundstrom@aerogel.se www.aerogel.se

Magnus Rehn, STING (Stockholm Innovation & Growth), 0705 12 05 48
magnus.rehn@stockholminnovation.com

Pressbilder finns på MyNewsdesk: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kista_science_city

…………………………………………………………………………………………………………….

Affärsinkubatorn STING är ett non-profit företag, som ägs av Stiftelsen Electrum – en samverkan mellan näringsliv, forskning och Stockholms stad. STING har sitt huvudkontor i Kista Science City. Huvudpartners är Innovationsbron, Stockholm Business Region, KTH och Karolinska Institutet.

www.stockholmcleantechventureday.com

• entreprenör
  • miljöteknik
  • energieffektivisering