Stockholmsföretaget myFC är nominerat till Cleantech Company of Year

myFC har utvecklat en ny typ av laddare för mobiltelefoner och småelektronik, baserad på den patenterade bränslecellstekniken FuelCellSticker TM.

myFC har en unik patenterad bränslecellsreaktor som är den mest flexibla lösningen i världen idag. Tekniken är mycket prisvänlig och användningsområdet är brett, allt från trådlösa laddare och batterier till bärbar elektronik. Bränslecellens har en mycket hög energidensitet (600mW/cm3), vilket gör det möjligt att driva portabel elektronik under en längre tid, utan att laddas upp.

myFC är ett av de 25 utvalda miljöteknikföretag som tävlar om den prestigefyllda utmärkelsen Cleantech Company of the Year 2010 under Stockholm Cleantech Venture Day den 30 september 2010. Företaget är baserat i Stockholm och vd är Björn Westerholm.

”myFC is a world leader in micro fuel cell technology. Our high performance fuel cell chargers and low cost fuel cell components efficiently extend battery life of portable electronics from cell phones to lap tops. Our unique flexible assembly is highly customizable and adaptable to different customer needs.”

www.myfc.se

• batterier