Sixten Jensen, Sveriges nordligaste invånare. Bild från dn.se

Dagens Nyheter "Digitala brev bäst i nordligaste byn"

Idag skriver DN om Kivra och lyfter ett fint exempel.

"Posten kommer en gång i veckan till byn, och då får man hämta den i en postväska i en låda nere vid gränsälven. Råkar man vara bortrest den dagen går det två veckor.

– När man får ett meddelande om en läkarbesökstid kan den redan ha varit. Och fakturor kan många gånger komma för sent, berättar Sixten Jensen.

Dessutom kommer det in regn och snö i lådan och posten blir blöt. Jensen tröttnade och skaffade en digital brevlåda hos företaget Kivra."

Läs artikeln Digitala brev bäst i nordligaste byn

Tips på mer läsning
Idag har DN även publicerat artikeln Ministern öppnar för stöd till Postnord för att behålla landsbygdsservice där Kivra omnämns. "Samtidigt ökar digitala brevlådor starkt. Marknadsledaren Kivra har över 3 miljoner svenska användare. Postnord startade en utmanare i maj 2019 – ”Post” – men den appen skrotades redan efter ett par månader i september."