Den fysiska brevlådan flyttar ut & den digitala flyttar in

Den fysiska brevlådan flyttar ut & den digitala flyttar in

Vi har noterat en trend. Fysiska brevlådor har de senaste åren flyttat ut, bokstavligen talat. Från att vara ett brevinkast på din dörr till att flytta ihop med dina grannars brevlådor och bo längst ner i trapphuset. Det innebär att brevlådorna har nedgraderats säkerhetsmässigt, i trapphuset blir det inte bara lättare för brevbärarna att dela ut posten utan även för bedragarna att vittja din brevlåda.

Samtidigt har den nya brevlådan flyttat in. Trapphuset i all ära men den digitala brevlådan har flyttat in i värmen, rakt in i den ägodel som vi spenderar så mycket av vår tid med. Mobilen. Den nya brevlådan följer med vart du än går och där skyddas dessutom din post med Mobilt BankID.

Just Mobilt BankID är en fantastisk tjänst som skapar förutsättningar för andra tjänster att förenkla olika saker i vår vardag. Ett exempel är Kivra som vi använder ca 2-3 gånger per månad för att hantera vår post. Ett annat exempel är att vi swishar i snitt 3-4 gånger per månad (källa: Swish). Och Swish är ju en app som många har på sin hemskärm, där de allra viktigaste apparna får flytta in. Men, där har den inte funnits så länge. För bara några år sedan var hemmet för kontanter plånboken. Men kontanterna har likt posten flyttat ut när Swish har flyttat in i värmen.

Det faktum att du är ett inlogg med Mobilt BankID från att kunna swisha eller läsa din post innebär också du kan ägna mindre tid åt den viktiga men inte så roliga administrationen och mer tid åt annat.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag. Kom igång med digitala utskick via Kivra. Läs mer

Om Kivra
Var tredje svensk använder Kivra för att få post och kvitton digitalt. Tjänsten växer snabbt. Både med nya användare och anslutna företag, myndigheter och butiker. Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal. Läs mer på kivra.se