Får du tillbaka på skatten? Skaffa Kivra senast 28 februari

Får du tillbaka på skatten? Skaffa Kivra senast 28 februari

Det finns många fördelar med att få sin post digitalt. Det är smidigt, bra för miljön och så går det snabbt. Ibland kan just snabbheten vara extra viktig, t.ex. när du väntar på ett besked.

7-13 mars skickar Skatteverket ut deklarationen till de som har skaffat digital brevlåda, har du inte gjort det kommer du att behöva vänta på att deklarationen ska skrivas ut, plastas in och transporteras hem till din folkbokföringsadress. När deklarationen landat hemma i brevlådan eller på hallmattan så behöver du dessutom ta dig just hem för att kunna läsa deklarationen.

Annat är det om du har digital brevlåda. Då går det undan! Har du skaffat Kivra senast 28 februari så får du deklarationen direkt när den har skickats, oavsett om du är hemma, på jobbet eller på semester. Du notifieras om ett nytt brev i Kivra och kan direkt logga in och få veta om du får tillbaka på skatten.

Idag använder nära 3 miljoner svenskar Kivra och fler blir vi. Läs mer och skaffa Kivra du med på kivra.com/deklarationen

Använder du redan Kivra? Tipsa dina vänner