Från brevduvor till digitala lönespecar och försändelser i Kivra

Från brevduvor till digitala lönespecar och försändelser i Kivra

I morse bjöd vi in till frukostseminarium som fokuserade på lösningar för pappersfri löneadministration - hur man enkelt kan skicka ut information och kommunicera med sina medarbetare digitalt. Men även i stort vilka lösningar och möjligheter som finns med digitala utskick när man som privatperson kan få lönespecar, kontrolluppgifter, kreditupplysningar, räkningar och övriga försändelser i Kivra oavsett var man än befinner sig.

När alla tagit för sig av frukosten inledde Annika Westerberg seminariet, följt av Stefan Krook som berättade mer om Kivras utveckling sedan starten 2011 och hur synsättet på digitala försändelser har förändras under åren. Men även hur hur det digitala klimatet ser ut idag när Danmark sedan en vecka tillbaka lagstiftat att alla medborgare ska ha en digital brevlåda där de bland annat får lönespecifikationer och myndighetspost.

Cristel Annell från Uniflex Bemanning berättade mer om hur det i praktiken går till att skicka lönespecar i Kivra och hur det har förenklat löneadministrationen. Cristel menade att de nu är intresserade att bredda sina försändelser i Kivra och förutom lönespecifiktationer och kontrolluppgifter ser de möjligheter att skicka ut övrig intern information som annars skulle skickas ut på papper.

De allra flesta är överrens om att vi kommer digitalisera vår vardag mer och mer, frågan är bara när och hur det ska genomföras. Där vill Kivra ta upp tråden och erbjuda en smidig, säker och användbar tjänst för både företag och privatpersoner, där företag kan underlätta administrationen och privatpersoner kan samla all post man får digitalt på ett och samma ställe.

Tack till alla er som kom på vårt frukostseminarium och förgyllde morgonen med intressanta diskussioner och frågor. Och ett extra stort tack till Cristel som kom och delade med sig av Uniflex Bemanning’s digitala resa med Kivra!