Från support till praktik på teknik

Från support till praktik på teknik

Gabriel Christner är en del av supportteamet sedan ett drygt år tillbaka och han har sedan dess jobbat deltid och samtidigt studerat vid Södertörns Universitet där han läser IT, media och design. Under sina snart tre års studier har Gabriel bland annat studerat medier av olika form, programmeringskurser, grafisk design samt film- och ljudkurser. Nu ska han genomföra sin praktik här på Kivra fast på en annan avdelning, han ska närmare bestämt gästspela hos teknikavdelningen under fem veckor framåt!

Under sin praktik kommer Gabriel främst jobba med gränssnittsutveckling och Victor Pegado (frontendutvecklare) kommer agera mentor. Jag och Gabriel tog en fika och pratade om praktiken, han tycker det ska bli riktigt spännande att få praktisera det han tycker är roligast inom sin utbildning, webbutveckling och grafisk design, samt att han får vara med att utveckla gränssnitt som eventuellt kommer bli synligt för våra användare.

Gabriel tycker det är en spännande möjlighet och erfarenhet att få byta avdelning och jobba praktiskt med det han studerar. Det ska bli kul att följa Gabriel under praktiken och se vad han får vara med och utveckla tillsammans med teknikteamet!

/Emma i Kivrasupporten