Framtiden och kunddialogen

Magnus Lindkvist i kampanjfilm om framtiden och kunddialogen.
“Den viktigaste dimensionen av framtidstänkande är inte vad vi kommer få som är nytt, utan det är snarare vilka idéer som vi måste släppa taget om”.

Varje år skickar företag och myndigheter ungefär 1 miljard fönsterkuvert till privatpersoner, det motsvarar ca 25 000 ton papper och CO2-utsläpp på 37 500 ton. När det nu finns ett digitalt alternativ tycker vi det är dags att släppa taget om snigelposten!

Magnus Lindkvist är en av världens mest efterfrågade och anlitade föredragshållare. Magnus är trendspanare och futurolog och i den här filmen pratar han om vikten av att släppa taget om idéer som är utdaterade.

Håller du med om att företag och myndigheter borde släppa taget om snigelposten? Vad vill du släppa taget om? → Bidra under #släpptaget