Hult Prize 2016

Hult Prize 2016

Måndag 19 oktober är det dags för Hult Prize vid HHS (Handelshögskolan). Vi på Kivra gillar Hult Prize eftersom fokus ligger på hållbarhet och socialt entreprenörskap, därför är vår VD Stefan Krook på plats för att ge ett inspirerande tal om sin entreprenörsresa.

Hult Prize är världens största studenttävling för socialt entreprenörskap och en chans att vinna en miljon dollar. I år går tävlingen ut på att studenter över hela världen uppmanas att komma med en affärsidé som angriper en av världens största utmaningar. Denna gång en hållbar, skalbar och snabbväxande social verksamhet som fördubblar inkomsten för 10 miljoner människor som lever i trånga stadsområden. Läs mer om Hult Prize här