Inflyttningsmingel med hälsoinspiration!

Igår bjöd vi in till inflyttningsmingel för att fira vår flytt från Hammarby Sjöstad till Drottninggatan. Och vad passar bättre än ett mingel i hälsans tecken just i januari?

Ola Lauritzson, välkänd hälsoprofil som bl a satte GI på kartan när det begav sig och som har skrivit många böcker om hälsa och mat, kom hit och pratade om sina bästa tips för att leva hälsosamt. Han hade närmare 107 tips men valde att ta upp fem av dem;

1. Ät mer grönt, gärna som smoothie direkt på morgonen eller i soppa.
  2. Tänk GI (mat som tar längre tid att bryta ner av kroppen ger en jämnare energinivå och du håller dig mätt längre).
  3. Tänk på alkoholen (dricker du mycket alkohol kan det sätt käppar i hjulet för en i övrigt bra kosthållning).
  4. Vardagsmotion! Stå gärna upp och jobba ⅓ av dagen och gå ca 12 000 steg om dagen.
  5. Ta med lunchlåda till jobbet och ha koll på hur mycket mat du får i dig! (En genomsnittslunch på stan innehåller ca 800kcal.)

Under kvällen bjöds det även på tilltugg av det lite nyttigare slaget för att komplettera hälsotemat. Till det bjöds god dryck, vi fick bl a äran att prova en hemlig, ännu inte lanserad dryck som kommer ut på marknaden om ett par månader.

Även dryckesföretaget NOA Potions var på plats med sin hälsodryck som vann i kategorin Bästa Premiumdryck i världens största dryckestävling. Vi fick både njuta av den goda drycken och ta del av grundaren Noa Fridmarks resa, vilken resulterade i drycken NOA Relaxation.

Vi blev minst sagt väldigt inspirerade och hade en riktigt trevlig kväll. Tack till alla er som kom och ett extra tack till våra inspiratörer!

1.png

2.png