Lars Wedenborn. Foto: Tobias Ohls

Intervju med Lars Wedenborn i Affärsvärlden "Vi tillhör ett svenskt system"

Idag skriver Affärsvärlden om FAM.

"Wallenbergs maktbolag FAM var mest känt för att fungera som kassako åt makttrion Jacob, Marcus och Peter Wallenberg. Men investmentbolaget har vuxit till sig, och när vd Lars Wedenborn är redo att lämna över stafettpinnen efter 13 år är portföljen värd över 50 miljarder kronor."

I artikeln omnämns Kivra.

"Industri och verkstad dominerar i portföljen, och ett innehav som skiljer sig från de övriga är den digitala brevlådan Kivra som sedan starten tagit in drygt 230 miljoner kronor i kapital, enligt Di Digital. I Kivra samarbetar FAM med H&M-chefen Karl-Johan Persson och Stefan Krook som är storägare i företaget via 41:an Invest.

Nu växer Kivra med nästan 60 000 användare i månaden, är på väg att lanseras i Finland och omsätter mångmiljonbelopp. I fjol uppgick försäljningen till drygt 61 miljoner kronor. Men trots framgångarna går bolaget fortfarande med förlust. Och så sent som för några dagar sedan kunde Di Digital berätta om en ny emission på omkring 40 miljoner kronor.”

Läs artikeln i Affärsvärlden ”Vi tillhör ett svenskt system”