Foto: Jack Mikrut

Intervju med Stefan Krook i Di Weekend

I dagens nummer av Di Weekend finns reportaget "Tre tungviktare om sitt 2010-tal".

Artikeln inleds med: "Det var årtiondet då sociala medier slukade vår uppmärksamhet, högerpopulister dominerade i politiken och näringslivet insåg att det inte bara går att jaga vinst."

Och det är på det sistnämnda området som Stefan Krook, medgrundare och affärsutvecklingschef på Kivra, intervjuas. Stefan ger bl a sin syn på hållbart företagande och impact investing när han reflekterar kring de senaste tio åren.

Han förklarar hur impact investing handlar om att investera i bolag vars själva verksamhet skapar samhällsnytta. Och använder Kivra som exempel:

"I Kivra är affärsmodell till 100% i synk med vad som är bra för världen.”

Och på frågan vad han tror händer med de företag som inte slår in på en hållbar väg svarar han:

"Företag kommer i framtiden att tvingas vara goda, annars har de inget existensberättigande. I vissa branscher blir det en omvändelse under galgen".

Läs artikeln i Di Weekend