Kivra på plats på Medieteknikdagarna

Kivra på plats på Medieteknikdagarna

Igår och idag har vi varit på Medieteknikdagarna i Norrköping. Victor, som jobbar som frontend-utvecklare på Kivra, har pluggat Medieteknik i Norrköping och tidigare även varit webbansvarig för Mediteknikdagarna. Nu var vi dock på plats för att dela med oss av våra erfarenheter och diskutera möjliga exjobb och sommarjobb för studenter hos Kivra samt även för att scouta potentiella rekryteringar.

Vi har haft två riktigt bra dagar, pratat med många trevliga studenter och intresset för exjobb och sommarjobb är stort - vi ser fram emot att gå igenom de ansökningarna som trillat in.

Tack till er som anordnat MTD, vi får passa på att önska en trevlig helg!

Om Medieteknikdagarna: Medieteknikdagarna, MTD, är ett årligt återkommande evenemang som bedrivs ideellt av en grupp bestående av medieteknikstudenter. Under två fullspäckade dagar hålls föredrag av gästföreläsare, företag samt examensarbetare. Som medieteknikstudent blir man inspirerad inför kommande kurser och framtida arbeten. Samtidigt får utomstående möjlighet att se vad medieteknik handlar om. Dagarna avslutas med en stor bankett där både gäster, studenter och föredragshållare får chansen att mingla, umgås och det anses vara en trevlig avslutning på evenemanget.
Kort reportage om Medieteknikdagarna.
- Läs mer om Medieteknikdagarna under hashtagen #MTD2013.