​Kivra på Stafesten

​Kivra på Stafesten

I år är det tredje gången som Kivra ställer upp i det årliga stafettloppet på Norra Djurgården. Och även om loppet har ändrat namn från Bellmanstafetten till Stafesten så är det mesta sig likt. Kivraianerna blir snabbare och snabbare, inte minst vad gäller resultat utan även sett till lagnamnen. I år gjorde promenadlaget Kivr(a)mazing debut och i löpspåret syntes åtta deltagare i lagen Kivr(a)ccelerate och Kivr(a)drenaline.

”Stafettloppet är en rolig team-building aktivitet, dessutom är det kul att springa ikapp andra företag fastän de inte är konkurrenter” säger Tor Nilsson Öhrn, frontend-utvecklare på Kivra, med ett skratt.

Definitionen av löparglädje fångas fint av bilden på samtliga deltagare.