Kivras anseende bland landets högsta

Kivras anseende bland landets högsta

Kivra får topplacering bland banker och finansiella aktörer i en ny undersökning.

Reputation management-företaget Comma har presenterad en ny undersökning gjord tillsammans med analysföretaget T-Media. I den har nära tvåtusen svenskar fått betygsätta banker och finansiella aktörer i flera dimensioner gällande företagens anseende. Undersökningen avser banker och andra finansiella aktörer där Kivra ingår i egenskap av betaltjänstleverantör.

De som har svarat på undersökningen har bland annat fått värdera företagens ledarskap, innovationsförmåga och ansvarsfullhet. De har även svarat på om de litar på företagen och om de skulle skulle söka jobb hos dem. I toppen återfinns Kivra, på en tredjeplats, näst efter Avanza och Nordnet.

Noterbart är att det är företag med digitala kärnverksamheter som får högst betyg i undersökningen.

»Resultatet är såklart glädjande och motiverande. På Kivra har vi alltid haft fokus på att skapa innovativa lösningar för medborgare och företag där säkerheten är central, det ska vara och kännas tryggt att använda Kivra. Jag vill tro att det uppskattas och avspeglas i den här undersökningen«, säger Anna Bäck, VD Kivra.

Läs mer om undersökningen på Commas webbplats.