Stefan Krook, Karin Bodin och Eva Karlsson.

Kivras VD Stefan Krook tilldelas Pontus Schultz pris för ett mänskligare näringsliv

Under en prisutdelning på Filmhuset i Stockholm tog Kivras VD Stefan Krook idag emot Pontus Schultz pris för ett mänskligare näringsliv. Stefan tog emot priset tillsammans med de andra två pristagarna Karin Bodin, VD Polarbrödsgruppen och Eva Karlsson, VD för Houdini.

Juryns motivering till varför Stefan Krook vann priset:
”Med en stiftelse som startar hållbara bolag och fördelar deras vinst till välgörenhet, en fond som gör hållbara investeringar, ett elbolag där all energi är miljöcertifierad, och en digital brevlåda som driver både digitalisering och sparar miljön, har Stefan Krook brutit ny mark som samhällsentreprenör och kapitalist.”

Om Pontus Schultz stiftelse för ett mänskligare näringsliv
Stiftelsen verkar för Pontus Schultz vision om ett mänskligare näringsliv – ett näringsliv som utgör en positiv kraft för utveckling i samhället, stimuleras av människans mångfald och respekterar planetens begränsade resurser. Stiftelsens metod bygger på Pontus idéer om det goda samtalet mellan olika perspektiv och positiv uppmärksamhet till de som driver utvecklingen framåt. Genom ett årligt pris och seminarium kommer stiftelsen belöna och belysa initiativ som gör näringslivet mänskligare. Priset ska ges för betydande insatser inom mångfald, jämställdhet eller hållbarhet i näringslivet.

Läs mer om priset och pristagarna här: