Lunchföredrag med Filippa Bergin som berättade om sin syn på hållbart företagande

Mätta, belåtna och fyllda av inspiration! Idag har vi på Kivra lunchat tillsammans, dessutom hade vi fint besök i form av Filippa Bergin, VD för Invest In Change, som berättade om sin syn på hållbart företagande.

“Hållbarhet handlar om att placera in sig i ett pussel och förstå hur man passar ihop med omvärlden”. Filippa har en gedigen bakgrund inom bistånd och hållbarhet och idag driver hon sitt eget företag, Invest In Change. Under lunchen diskuterades hållbart företagande och hon berättade att många företag ställer sig frågan “Vilken skada gör vi och hur kan vi minska den?”. En relevant fråga konstaterade hon, men förutsättningen för att ställa frågan är att man faktiskt gör skada.

Filippa lyfte även fram en intressant ekvation som beskriver hållbart företagande, mera pengar och mindre resurser = hållbara pengar!

En riktigt trevlig och inspirerande lunch, stort tack Filippa!

Om Invest In Change
Invest In Change arbetar med hållbara affärmodeller inom retail, finans och verkstadsindustri. Med tjänster och produkter som är mer hållbara och bättre anpassade till kunden. Med affärsmodeller som ersätter stora naturresursuttag med innovativa lösningar på kundernas faktiska behov. De stöttar hållbar affärsutveckling genom investeringar som aktiva ägare, samt uppdragsbaserat genom styrelsekompetens och strategikonsulttjänster. Filippa Bergin är VD för Invest In Change.