Reportage i Affärsvärlden om “Den nya svenska godheten”.

För drygt en vecka sedan blev Stefan Krook ny VD för Kivra. I gårdagens tidningsupplaga av Affärsvärlden finns ett reportage om “Den nya svenska godheten” där bl a Stefan Krook beskriver hur Kivra kan bidra till att minska klimatpåverkan.

Reportaget skildrar hur Stefan Krook och Karl-Johan Persson startade 41an invest, ett bolag som investerar i entreprenörsbolag med potential. Båda har de ett intresse för företag som gör gott och därför var tanken att de flesta investeringarna skulle vara i sådana bolag. Den största investeringen ligger dock i ett “vanligt” företag, nämligen den digitala brevlådan Kivra. Det är dock ett företag som med med sin kärnverksamhet gör gott genom att bl a bidra till att minska klimatpåverkan. I reportaget beskriver även Stefan hur han tillsammans med Karl-Johan startade stiftelsen GoodCause (som äger GodEl och GodFond) där hela vinsten går till välgörande ändamål.

Reportaget i sin helhet finns att läsa i tidningen Affärsvärlden nr 50-52, 2012. En digital version av tidningen finns att läsa för prenumeranter av Affärsvärlden och går även att köpa digitalt.