Säg hej till vår COO Maria Erdmann, som firar ett år på Kivra!

Säg hej till vår COO Maria Erdmann, som firar ett år på Kivra!

I dagarna firar vi att Maria Erdman har jobbat som COO på Kivra i ett år och i samband med det vill vi självklart höra hur hennes första år på Kivra varit!

Maria berättar att hon tycker det är extremt roligt att få jobba i ett startup-företag samt att få vara med och utveckla arbetssättet på Kivra. Hon drivs av att Kivra hittar nya sätt att göra saker och att vi ständigt strävar efter att göra det vi gör ännu bättre. “Dessutom är det så kul att jobba med så roliga människor, och att få vara med och utöka Kivrafamiljen. Det här med vilken mix ska vi ha på Kivra för att bli ett riktigt, riktigt bra bolag.”

Något Maria tycker är utvecklande med sin roll är att hon fått forma den själv och göra den till sin egen. “Min uppgift är att leverera saker, sätta upp mål och genomförande vilket passar mig perfekt. Jag är överallt och det är det jag gillar!”. Vidare menar Maria att lagom strukturerad kreativitet är det som gör att hon tycker det är så roligt att jobba på Kivra. “Det finns så mycket energi i organisationen, man måste bara tillåta att släppa ut den!”

Det som enligt Maria gör Kivra till en spännande och trevlig arbetsplats är dels kulturen som är öppen och transparent, att vi delar all information och är en prestigelöst organisation. “Det är denna mix som gör att det är lätt att göra mitt jobb och att det är roligt!" Maria understryker även att det är kombinationen av människorna på Kivra som skapar den kultur vi har, att alla även fortsatt får ta plats och utrymme, vilket kan bli en utmaning att bibehålla när vi fortsätter att växa som företag. Sammanfattningsvis tycker Maria att hennes första år på Kivra har varit “en grymt kul resa och att det ska bli ännu roligare framöver!”

Dessutom tror vi inte det är många företag som kan skryta med att ha en COO som gång på gång skämmer bort oss med nybakade kakor, bullar och tårtor. Vi är alla imponerade över Marias fantastiska förmåga att baka försvinnande goda bakverk och vi värdesätter godbitarna enormt mycket. Men desto mer glada är vi över att vi har just Maria som vår COO!

/Emma på Kivra