SIME Stockholm - Using Digital for Good

SIME Stockholm - Using Digital for Good

På SIME Stockholm, 13-14 november, diskuterar världsledande aktörer inom media och den digitala industrin vilka utmaningar och möjligheter det innebär att agera under den digitala tidsåldern. Idag deltog Stefan Krook i panelen “Using Digital for Good”. Stefan lyfte fram att det inte räcker att “Don’t do evil”, utan man måste få in i företags DNA att “Do Good”.

SIME är norra Europas största event inom Internet och digitala möjligheter, här samlas den internationella eliten inom media, kommunikation och entreprenörskap. SIME handlar om hur digitala möjligheter kan skapa nya affärer och om att ha roligt!

Stefan Krook, styrelseordförande i Kivra, deltog i panelen “Using Digital for Good” där diskussionen handlade om hur företag och ideella organisationer kan jobba tillsammans.

- Kivra är ett tydligt exempel på hur man utnyttjar möjligheterna med det digitala för att göra gott. Kärnverksamheten - den digitala brevlådan - innebär att man skapar förutsättningar för såväl företag som privatpersoner att tillsammans minska koldioxidutsläppen, säger Stefan Krook, styrelseordförande i Kivra.

- Alla bolag har ett ansvar att göra gott. Det räcker inte att “Don’t do evil”, utan man måste få in i företags DNA att “Do Good”. Kivra ger företag, organisationer och myndigheter möjligheten att göra det och samtidigt koncentrera sig på sin kärnverksamhet, fortsätter Stefan Krook.

Filmklipp med Stefan Krook från panelen “Using Digital for Good”.

Om SIME
SIME är norra Europas största event inom Internet och digitala möjligheter med årliga konferenser i Wien, Amsterdam, Stockholm och nu även London. Här samlas den internationella eliten inom media, kommunikation och entreprenörskap. SIME handlar om hur digitala möjligheter kan skapa nya affärer och om att ha roligt!