Vad är en Meetup-grupp?

Vad är en Meetup-grupp?

Meetup är en digital plattform där man kan skapa Meetup-grupper för i princip vad som helst. Kivra har grundat en Meetup-grupp som diskuterar Riak och NoSQL, i det här blogginlägget beskriver vi kort vad Meetup är och hur man använder det.

På www.meetup.com kan vem som helst skapa en Meetup-grupp och arrangera träffar kring olika ämnen. Här kan man även söka efter och gå med i Meetup-grupper som man är intresserad av. Du kanske vill diskutera hållbarhet, sport eller matlagning - oavsett ämne kommer du med stor sannolikhet hitta en grupp som diskuterar det ämnet. Om inte så kan du alltid starta en egen grupp! Ett exempel är den Meetup-grupp som vi på Kivra startade hösten 2012. Vi såg att det fanns ett intresse av att samlas och diskutera Riak och NoSQL och tog därför initiativet att starta en Meetup-grupp för det. Hittills har de meetups vi anordnat varit väldigt lyckade då vi tillsammans med andra genuint intresserade och kunniga på ämnet delat värdefulla erfarenheter och idéer. Vilken Meetup-grupp intresserar dig?